måndag 14 juni 2010

Ett löfte till mig själv..

För lite mer än en månad sedan lovade jag mig själv en ny telefon, om jag klarade omtentan i arbetsrätt + ekonomitentorna.. Det gjorde jag och igår beställde jag en ny telefon.. Har länge sneglat på en Sony Ericsson u5i Vivaz, dock tog mitt förnuft över igår och jag insåg att 4000 kr är alldeles för mycket för en telefon enligt mig, tänk va roligt jag kan ha för dom pengarna istället!?! Tillslut beställde jag en Samsung Monte S5620, betydligt mycket billigare. Med försäkring och minneskort landade priset på 2877 kr, alltså betydligt mycket billigare än om jag skulle tagit mitt första alternativ.. Nu kan jag ju hitta på något skoj för dom 2000 (!!) kr som jag valde att inte lägga på en vivaz.. Det gäller att tänka ekonomiskt som student, dock låter det lite motsägelsefullt när jag köper en telefon bara för att jag har lovat mig själv.. Men sanningen är den att min gamla telefon snart ramlar isär, den är i så dåligt skick.. Så oavsett om jag hade lovat mig själv eller inte så hade de blivit en ny telefon inom kort :)

Här är telefonen som jag har beställt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar