måndag 16 april 2012

När det är mycket har jag en tendens att stänga av allt och inte göra något. När det blir mycket så gör jag inget, i alla fall för en liten stund. Jag känner mig kvävd och har ingen lust till något, men jag måste ju göra något för det blir ju inte bättre av att lägga allt åt sidan och låtsas som om allt är gjort. 

Jag är mitt uppe i uppsatsskrivande och hade totalt glömt bort att jag för en månad sedan lämnade in en uppgift. En uppgift som jag tyckte var så jäkla krånglig och jag kände inte riktigt att jag hade fått grepp om den. Jag körde iväg Mattias hemifrån och satt och skrev en hel kväll, en fredagkväll för att jag skulle kunna vara ledig på helgen. Jag skrev och skrev och slutade nog inte förrän vid 23 någon gång, då la jag mig i badet och drack några kalla öl, jag var definitivt inte nöjd med uppgiften men den var klar i alla fall och det fick bära eller brista. Den första veckan efter inlämningen ville jag få den rättad så fort som möjligt, ville få betyg på den och kunna lägga den bakom mig.. Efter ett tag glömde jag bort den, tills igår kväll när jag kollade min studentmail, för en vecka sedan hade jag visst fått betyg på den.. Hoppsan.. och jag hade fått ett B, ett B alltså till min stora förvåning.. Jag är nog kanske inte så urusel som jag känner mig ibland.. Att läsa det igår kväll var det bästa jag kunde göra. jag fick massa energi och idag känner jag mig kung. Jag fick en riktig självförtroende-boost och ja, jävlar vad jag är BRA..

Det känns inte så jobbigt nu, det är bara att köra på, jag kan det är och jag är BRA!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar