måndag 16 april 2012

En dag lider mot sitt slut..

Och så var denna måndag till ända, betyder att det snart är helg igen. Vart tar tiden vägen?
Jag har roat mig med lite plugg idag, ganska mycket faktiskt. Har även tagit en långpromenad med Nowak och sedan skrivit in mina jobbdagar för sommaren i min kalender, så att jag har koll på allt :).

Fick hem mitt sommarschema idag, skönt att jag är ledig midsommarhelgen, jobbar bara två timmar på midsommarafton. Ska jobbar som assistent även den här sommaren, något jag trivs väldigt bra med :) Släkten Salthammer ska ju ha träff under midsommarhelgen och jag har ännu inte (efter 6 år) träffat alla så det ska bli kul att kunna vara med på den.

Jag har pillat ihop ett CV idag också, skönt att det i alla fall är påbörjat och jag kände att vissa delar av det blev riktigt bra. Nu är det bara att söka jobb som återstår, men fortfarande finns den här rädslan och oförmågan att tro på mig själv kvar. Jag vet självklart att ingen kan allt från början och det är kanske inte meningen att jag ska kunna allt när jag får ett jobb men ändå. Jag har en sorts mental press på mig själv att jag ska prestera på topp, jämt och ständigt men vilken människa gör det?
Det är ju faktiskt så att den som anställer mig kommer att veta att jag är nyutexaminerad och inte kan allt. Så varför vill jag då kunna allt? Jag vet inte, ibland kan det kännas som om jag har två personer i mitt huvud (missuppfatta mig inte, jag är inte schizofren, jag pratar inte om mig själv i tredje person) men det jag menar är att jag vet att jag inte kommer kunna allt första dagen jag får ett jobb, och jag vet att det inte är någon som kommer att förvänta sig det av mig men ändå så har jag den där mentala pressen på mig själv. Hur onödigt som helst det vet jag men ändå..

Mycket om och mycket men, mycket tankar och funderingar. Nu ska jag i alla fall sätta på Nowak selen så ska han få springa och jag cykla till mamma. Där har vi fjäskat åt oss mat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar