torsdag 23 september 2010

det är dags att tänka om..

den senaste veckan har det hänt mycket, det har varit val här i Sverige.
Ett överraskande, eller kanske inte, valresultat innebar att Sverigedemokraterna intog riksdagen. Det är nu upp till de övriga partierna att ta tjuren vid hornen. Det är dom som skapat möjligheten för SD att komma in i riksdagen. Någonstans har det naturligtvis brustit på vägen, man har inte tagit invandrarpolitiken på allvar. När dessa frågor inte har berörts i riksdagen har det skapat aggression bland vissa människor, inte mig. Detta gör att SD har fått mer röster och visst kunde man väl anat att detta var påväg, det är inte överraskande men jag tycker det är fruktansvärt att ett sånt parti har kommit in i riksdagen. Förhoppningsvis tar de övriga riksdagspartierna detta på allvar och åtminstone berör någon fråga inom invandrarpolitiken, annars är jag rädd för att valet 2014 kommer ge ett hemskt resultat där SD ökar ännu mer.

Nog om politik, jag har ju faktiskt gjort annat i veckan som varit också. Jag har gjort höst ute i trädgården, planterat lite ljung som jag tycker hör hösten till. Har tagit in 4 fönster som jag har skrapat och nu väntar dom på att målas, fönstren ska sitta på våran farstukvist och det kommer bli toppen. Har även bestämt mig för att dra lite i handbromsen, jag har varit duktig och gått en långpromenad varje morgon den här veckan, dock hoppar jag över den idag i väntan på att vädret ska bli bättre.

Igår var jag och älskade mamma ute i skogen en sväng, jag säger bara OJ va svamp vi hittade. Den ligger på mitt köksbord nu och bara väntar på att blir rensad.. :/ Men först ska jag i alla fall dricka kaffe..

Over and out ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar