måndag 20 februari 2012

Stress är bara förnamnet..

Varför ska allt göras samtidigt?
Jag tyckte att förra veckan var fullproppad med saker att göra, men den här är nog ännu värre. Idag gick jag upp tidigt för att börja på PM:et till C-uppsatsen. Än så länge har jag inte gjort så mycket och klockan är redan 9. Imorgon är det seminarium på förmiddagen och på onsdag ska PM:et vara helt klart och inlämnat till min handledare för "granskning". Hur ska jag och min uppsatskompis hinna det? Hon har seminarium idag. Behöver jag säga att jag är stressad?

Helgen tillbringade jag i Hudiksvall och dömde konståkning, bodde på Best Western och även om jag fick bo i den delen av hotellet som byggdes om så tyckte jag det var bra. Bäst var ju såklart hotellfrukosten. Dagarna spenderades i ishallen för att se alla duktiga konståkare i olika klasser, roligt att komma bort ett tag. Men väl på hotellrummet var det dags för artikelläsning, som vanligt överskattade jag mig själv genom att ta med alla artiklar och tänka tanken att det här hinner jag lätt med att läsa. Jo men tjena, läste väl 10 sidor av typ 40 sedan däckade jag som en klubbad säl i sängen och sov som en stock.

På onsdag när PM:et är inlämnat ska jag iväg på en minisemester i Ljungdalen. Som jag längtar efter detta, det är just nu det ända som får mig att ha lite disciplin. Nu kör vi, skriv ut av bara h****te och läs läs LÄS för sjutton.

På återseende!
/Marika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar