fredag 10 februari 2012

En ond spiral..

Sista terminen på personal- och arbetslivsprogrammet är påbörjad. Det är mycket nu och jag borde ge mig själv en käftsmäll för att jag inte läst allt som jag redan borde. Faktum är att det kommer vara mycket, MYCKET, mycket ända fram till Juni när jag förhoppningsvis får min examen. Som jag längtar efter den dagen redan nu, tills det här är över.

En C-uppsats ska skrivas och jag måste säga att jag tillhör några få lyckligt lottade som har haft riktigt tur med handledaren till uppsatsen. Det visade sig att han har kontakt med en forskare i England som förberett 3 olika experiment, han fixar programmering och allt, kommer även komma och hjälpa till med analysen. Vi behöver "bara" läsa in alla 800 ord. Det är skönt, vi har haft tur och vi kommer att bli klara. Dock måste vi leta på sisådär 20 referenser, litteratur & artiklar (artiklarna måste vara publicerade), det innan vårt PM skrivs. Ett PM måste man ju skriva innan man kör igång med uppsatsen, genom PM får man tummen upp eller tummen ner för det valda ämnet/frågan och detta ska redovisas 29/2 respektive 13/3 så det är lite ont om tid.

Men det är ju så att det inte bara är en C-uppsats den här terminen, det är även fältstudier igen och jag har inte hittat någon plats än. Jag har blivit så less på alla dessa NEJ TYVÄRR. Att dom inte kan förstå att det är en gratis arbetskraft som erbjuds två veckor, dom får en utvärdering av ett specifikt ämne helt gratis utan att lägga massa pengar på det. Det enda jag som student behöver är lite information, en träff då och då under dessa veckor på en timme eller två. Sen skriver jag hemifrån. Blääää! Jag skulle vilja skriva direkt till dom att om dom inte tar emot mig är dom korkade som inte förstår vilken möjlighet det är för dom, men det kan jag ju såklart inte göra.

Det är så mycket som ska göras så jag blir alldeles snurrig av allt, mår dåligt för att jag inte börjat med något känns det som om och när jag mår dåligt får jag ju ingen direkt lust att börja göra något heller. En ond spiral är vad det är...

På återseende!

/Marika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar