söndag 12 februari 2012

En ovanlig dag

Söndag, dom flesta kanske har legat bakis idag men inte vi på grengatan 3 inte. Gårdagen spenderades först med kalas för Elina som fyllde 9 år och sedan i goda vänners sällskap hos oss. Hemmagjorda hamburgare och spel förgyllde kvällen och allt var toppen.

Idag åkte vi, hurtiga som vi är, till gymmet. Jag hade sett framför mig att det skulle vara rätt mycket folk eftersom klockan trots allt närmade sig 12, när vi kom det var det 3 personer i lokalen. Vi hoppade på cyklarna för att värma upp, efter dryga 10 min hade samtliga 3 personer gått. Vi var ensamma, helt själv på gymmet. Mattias drog av några danssteg mellan övningarna och jag utmanade mig själv.

Jag valde ut ett av löpbanden, det finns tre så valet var väldigt svårt vilket som skulle få föra mig in i hjärtklappning och andnöd. Jag valde tillslut det i mitten, jag har alltid sett framför mig att om jag ska springa på ett löpband så klarar jag max fem minuter och sedan kastar jag mig efter nödstoppen. Min syn om mig själv var bara BULLSHIT, fem minuter gick och sedan tio.. Det gick ju hur bra som helst det här, jag närmade mig en kvart och jag var så stolt över mig själv. Förmodligen var det stoltheten som fick mig att fortsätta, efter 30 minuter avslutade jag min löpning. Dock hade jag lätt kunnat fortsätta minst tio minuter till, det var inte tröttheten och andnöden som fick mig att ge upp.. Det var SKAVSÅREN.. Så nu har jag en liten blåsa på min vänstra häl och på den högra ser det ut som en JÄTTEBÖLD, blåsan är gigantisk och gör ont som F*N!

Nu ska vi snart avsluta söndagen med bingo hos bästa Anne och Macko..

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar