lördag 12 mars 2011

avocado och blod..

Hela dagen igår tillbringade jag på högskolan, föreläsning till 15.30 och sedan besök på fadderföretaget för intervju. Kom hem vid 17.45, maten var nästan klar och det var bara att sätta sig till bords. Dock ville jag ha avocado till kycklingsalladen så jag började skära upp den, när det var dags att ta ur kärnan upptäckte jag att avocadon var väldigt mogen. Kniven slant av kärnan, genom frukten och även genom mitt finger. Jag fick åka upp på familjeläkarjouren i sandviken så dom fick titta på det och dom bedömde att det skulle räcka med att limma ihop fingret. Så nu sitter jag här med ett ont finger som är omplåstrat, det bästa med olyckan var att jag fick matlagningsförbud och diskförbud över helgen. Dock tänker jag nog hålla mig ifrån det lite längre tills fingret har börjat läka ordentligt eftersom jag alltid får infektioner hur små sår det än är.

Idag är det lördag och underbart väder ute, får se vad jag ska hitta på under dagen. Mattias ska iväg och jobba en sväng så jag blir ensam, men han skulle i alla fall lämna bilen hemma ;)

På återseende!

/Marika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar