onsdag 7 april 2010

Onsdag 7 April 2010

Oj, det var länge sedan jag skrev sist..
Har haft en hel del för mig, exempelvis skrivit tenta i arbetsrätt.. Vill veta resultatet på den nu, är dock rädd att det ej gått vägen så jag börjar planera omtentan redan nu, 11 Maj..

Påsken tillbringade jag i Ljungdalen, härliga Ljungdalen.. Tänk så avkopplande det är där uppe, på kvällarna blir det helt tyst och går man utanför dörren är det nästan så man kan höra sig själv tänka.. Det är underbart, en riktig fristad där man kan hämta krafter.. Och det gjorde jag också, så igår startades en ny kurs på skolan.. Företags- & Personalekonomi och nog var det bra allt att jag hämtade krafter för den här kursen lär inte bli den lättaste, det gäller att orkar vara med hela vägen annars är det nog kört.. För det här med ekonomi och räkna ut saker har väl aldrig riktigt varit min grej, men kämpar jag på så ska det nog gå.. Skönt att jag har Mattias som stöttar mig, om man säger såhär.. Han får nog göra det mesta i hushållet nu fram till i sommar för jag kommer inte ha tid, all min tid kommer gå åt till att läsa den här ekonomikursen.. Men lite spännande är det med ekonomi allt :)

Annars då, jo jag har börjar träna. IGEN, vet inte vilken gång i ordningen det är nu men förhoppningsvis orkar jag hålla i träningen så jag inte blir förslappad igen och lägger ner den i typ 1 år.. Hehe..

Nu är det dags att plocka upp den ena av ekonomiböckerna och ha lite självdisciplin så jag kanske fattar något av övningsuppgifterna imorgon i skolan :)

Hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar