onsdag 20 april 2011

vårsol och längtan

Solen skiner för fullt utanför fönstret, jag tänker inte sitta inne så länge till..
Jag har endel projekt på gång ute på tomten, bla annat en rabatt som aldrig tycks bli klar. Det är jobbigt att gräva, det hade varit lätt om det bara var jord och gräs. Men när det är miljoner med smårötter från ogräs ger jag upp ganska fort. Ska gräva mer idag och hoppas att tålamodet inte tryter lika fort den här gången.

Jag orkar inte börja gräva på en gång, jag ska göra ett annat litet pyssel först som ska vara i rabatten när den blir klar (om den blir klar). Ett pyssel som innefattar finbetong, för jag har köpt en jätterolig bok som heter "Vattenblänk & Betong" som är fullproppad med roliga pyssel :D.

Nu har vi alla fall bestämt när vi ska hämta hem lilla (?) Nowak, på måndag blir det och längtan är så otroligt stor nu. Igår köpte vi hundsele, koppel och en transportbur och såklart bajspåsar!

Just ja, trädgården var det ja..

På återseende!

/Marika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar