fredag 25 februari 2011

möjligheter..

En ny dag, med nya möjligheter.. (Som det så fint heter.) Borde ta tag i mig själv och läsa några rader idag i någon utav böckerna i kursen. Ibland är det rätt pinsamt att jag har så dålig diciplin på mig själv, men idag ska jag nog lyckas läsa lite i alla fall.

Grått och trist väder ute, börjar nästan känna mig lite deppig. Det är dags för vår och sommar nu, jag har tröttnat rejält på vintern. Om det ändå kunde vara strålande solsken, en sån där underbar vinterdag, det vill jag ha idag. Helst av allt vill jag börja vårpyssla i trädgården, gräva lite här och lite där. Planera hur jag vill ha blommorna osv. Det är underbart med hus, att kunna göra precis som man vill med trädgården är ett stort plus i vardagen. (Jag blir bara med och mer lik min älskade mamma) Men just nu känns vårpysslet i trädgården oändligt långt borta..

På återseende!

/Marika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar