måndag 5 december 2011

Kragen...

Det är dags för mig att ta ett rejält grepp om kragen och sätta igång.. En inlämningsuppgift som ska in 18 December skulle jag helst ha skrivit klart igår.. Om det inte varit för att jag tillbringat hela helgen i Säter som domare på en stjärntävling, så hade jag säkerligen börjat.

Det är väldigt dumt att skylla på att jag varit borta, jag hade ju trots allt både böcker och dator med mig till hotellet. Men hur pigg är man på att sätta sig och skriva en examinationsuppgift när man varit i en ishall hela dagen och bedömt åkare? Jag var i alla fall lite duktig och tog upp en bok och läste i alla fall ett kapitel men sedan somnade jag som en stock. Nu är det måndag och en ny start på veckan, har en helt ledig helg att se fram emot (även om den nu känns väldigt långt bort). Om jag skulle kunna ha lite självdisciplin i veckan så kanske jag kan lyckas ta mig en bit in i pluggträsket i alla fall..

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar