torsdag 14 januari 2010

Planering...

Var väl sisådär effektiv igår med pluggandet så det blir städande idag istället.. Har tänkt att jag ska ta och förbereda redovisningen till imorgon idag och sedan städa, för imorgon har jag ingen lust att städa..

Igår kväll var jag och Mattias iväg och åt Pizza med Malin, Elina och Anna.. Sedan spelade vi en omgång Yatzy :). Därefter åkte jag och Mattias hem och kikade på RoomService :) vi bestämde oss även för att planera lite rust osv. Så nu har vi kommit fram till hur vi ska göra och i vilken ordning.

Köket
  • Omflyttning av skåp
  • 2 st nya skåp 1st 80 och 1st 60
  • Ny fläkt
  • Ny häll
  • Omlackering av luckor
  • Nya bänkskivor
  • Nya tapeter

Nedre hall

  • Dörr ifrån källartrappen
  • Betsa lister och panel
  • Nya tapeter, eller målning

Övre hall

  • Nya skivor på väggarna
  • Nytt golv
  • Ny färg på väggarna
  • Målning av spegeldörrar

Vardagsrum

  • Kamin

Det är allt som skall göras, men inget är speciellt akut, förutom köket eftersom vi endast har två plattor att laga mat på just nu. Vi har även gjort en lista för i vilken ordning vi ska göra allt.

  1. Insättning av dörr i hallen från källaren
  2. Hela köket
  3. Övre hallen
  4. Nedre hallen

Förhoppningsvis kör vi igång med punk 1 redan i helgen, så det känns bra.. Det kliar i mina fingrar nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar